Predpisy
REGULÁCIA INTERNETOVÉHO OBCHODU
1. Tieto pravidlá definujú všeobecné podmienky, pravidlá a spôsob predaja, ktorý realizuje spoločnosť GUNGAN SPOLOČNOSŤ S RUČENÍM OBMEDZENÝM so sídlom vo Wroclaw prostredníctvom internetového obchodu gazelt.sk (ďalej len „internetový obchod“), a stanovujú podmienky poskytovania bezplatných elektronických služieb spoločnosťou SPOLOČNOSŤ S RUČENÍM OBMEDZENÝM so sídlom vo Wroclaw.
§ 1 Definície
1. Pracovné dni - znamená pracovné dni od pondelka do piatku okrem štátnych sviatkov.
2. Doručenie - znamená skutočné dodanie tovaru uvedeného v objednávke zákazníkovi zo strany predávajúceho.
3. Dodávateľ - znamená kuriérsku spoločnosť, s ktorou predávajúci spolupracuje pri dodaní tovaru.
4. Heslo - označuje postupnosť písmen, číslic alebo iných znakov, ktoré si zákazník zvolí pri registrácii v internetovom obchode a ktoré sa používajú na zabezpečenie prístupu k účtu zákazníka v internetovom obchode.
5. Zákazník - znamená právnickú osobu, ktorej možno poskytnúť elektronické služby alebo s ktorou možno uzavrieť zmluvu v súlade so Všeobecnými podmienkami a zákonom.
6. Spotrebitelia - je fyzická osoba, ktorá uzatvára právny úkon s obchodníkom, ktorý priamo nesúvisí s jej obchodnou alebo profesionálnou činnosťou.
7. Účet zákazníka - znamená individuálny panel pre každého zákazníka, ktorý v jeho mene zriadi predávajúci po tom, ako sa zákazník zaregistruje a uzavrie zmluvu o poskytovaní služby zákazníckeho účtu.
8. Podnikateľ - je fyzická osoba, právnická osoba alebo organizačná zložka, ktorá nie je právnickou osobou, ale ktorej zákon priznáva právnu subjektivitu, ktorá vo vlastnom mene vykonáva obchodnú alebo profesionálnu činnosť a robí právny úkon, ktorý priamo súvisí s jej obchodnou alebo profesionálnou činnosťou.
9. Podnikateľ s právami spotrebiteľa - je fyzická osoba, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu, ktorá priamo súvisí s jej podnikateľskou činnosťou, ak z obsahu kúpnej zmluvy vyplýva, že pre tohto podnikateľa nemá profesionálny charakter, vyplývajúci najmä z predmetu jeho podnikateľskej činnosti, ktorý je dostupný na základe ustanovení Centrálneho registra a informácií o podnikateľskej činnosti.
10. Pravidlá a predpisy - znamená tieto pravidlá a predpisy.
11. Registrácia - znamená skutočný úkon vykonaný spôsobom uvedeným vo Všeobecných obchodných podmienkach, ktorý je potrebný na to, aby zákazník mohol využívať všetky funkcie internetového obchodu.
12. Predajca - znamená spoločnosť s ručením obmedzeným so sídlom vo Wroclaw (50-502), ulica Boczna 4/310, DIČ: 8992819315, REGON: 367335325, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu pre Vroclav-Fabrycznu vo Vroclave, VI. Obchodnom oddelení Národného súdneho registra pod číslom KRS 0000679280, so základným imaním 7 630 PLN; e-mail: prodej@gazelt.cz, ktorá je zároveň vlastníkom internetového obchodu.
Číslo BDO - 000010240.
13. Webová stránka obchodu - znamená webovú stránku, pod ktorou predávajúci prevádzkuje internetový obchod a ktorá je prevádzkovaná pod doménou gazelt.sk je prevádzkovaná.
14. Tovar - sa vzťahuje na výrobok, ktorý predávajúci prezentuje prostredníctvom webovej stránky obchodu.
15. Trvanlivosť - schopnosť tovaru zachovať si svoju funkciu a vlastnosti pri bežnom používaní.
16. Trvalý nosič údajov - znamená materiál alebo nástroj, ktorý umožňuje zákazníkovi alebo predávajúcemu ukladať informácie určené osobne zákazníkovi takým spôsobom, aby bol v budúcnosti možný prístup k týmto informáciám po dobu, ktorá zodpovedá účelu, na ktorý sa tieto informácie používajú, a aby bolo možné nezmenené reprodukovanie uložených informácií.
17. Služba - sa vzťahuje na službu, ktorú ponúka predávajúci prostredníctvom webovej stránky obchodu.
18. Montážna služba - znamená službu montáže zakúpeného tovaru, ktorú ponúka predávajúci prostredníctvom webovej stránky obchodu.
19. Zmluva - znamená zmluvu uzavretú na diaľku medzi zákazníkom a predávajúcim za podmienok uvedených vo Všeobecných obchodných podmienkach.
§ 2 Všeobecné ustanovenia a používanie internetového obchodu
1. Všetky práva k Internetovému obchodu, vrátane autorských práv, práv duševného vlastníctva k jeho názvu, internetovej doméne, webovej stránke Internetového obchodu, ako aj k šablónam, formulárom a logám umiestneným na webovej stránke Internetového obchodu (s výnimkou log a fotografií prezentovaných na webovej stránke Internetového obchodu za účelom prezentácie tovaru, ku ktorým autorské práva patria tretím osobám), patria Predávajúcemu a ich použitie je možné len uvedeným spôsobom a v súlade so Všeobecnými obchodnými podmienkami a s písomným súhlasom Predávajúceho.
2. Predávajúci sa snaží zabezpečiť, aby používanie internetového obchodu bolo možné pre používateľov internetu so všetkými bežnými webovými prehliadačmi, operačnými systémami, typmi zariadení a typmi internetového pripojenia. Minimálnymi technickými požiadavkami na používanie internetovej stránky obchodu sú internetový prehliadač minimálne Microsoft Edge 109 alebo Internet Explorer 11 alebo Chrome 110 alebo FireFox 109 alebo Opera 95 alebo Safari 11 alebo vyšší, s povoleným Javascriptom, ktorý akceptuje cookies a internetové pripojenie minimálne 256 kbit/s. Webová stránka obchodu je optimalizovaná pre rozlíšenie obrazovky minimálne 1024x768 pixelov.
3. Predávajúci používa mechanizmus súborov „cookies“, ktoré sú ukladané serverom predávajúceho na pevný disk koncového zariadenia zákazníka, keď zákazníci používajú webové stránky obchodu. Cieľom používania súborov „cookies“ je zabezpečiť správne fungovanie webovej stránky Obchodu na koncových zariadeniach Zákazníkov. Tento mechanizmus nepoškodzuje koncové zariadenie zákazníka a nespôsobuje žiadne zmeny konfigurácie koncového zariadenia zákazníka ani softvéru nainštalovaného na týchto zariadeniach. Každý zákazník môže mechanizmus „cookies“ deaktivovať vo webovom prehliadači svojho koncového zariadenia. Predávajúci však upozorňuje, že deaktivácia „cookies“ môže viesť k ťažkostiam alebo znemožniť používanie webovej stránky obchodu.
4. Na to, aby zákazník mohol uskutočniť objednávku v internetovom obchode prostredníctvom webovej stránky obchodu alebo e-mailom a využívať služby dostupné na webových stránkach obchodu, musí mať aktívne e-mailové konto.
5. Ak chce zákazník zadať objednávku v internetovom obchode telefonicky, musí mať aktívne telefónne číslo a aktívne e-mailové konto.
6. Zákazník nesmie poskytovať nezákonný obsah a používať internetový obchod, webové stránky obchodu alebo bezplatné služby ponúkané predávajúcim spôsobom, ktorý porušuje zákon alebo dobré mravy alebo porušuje osobnostné práva tretích osôb.
7. Predávajúci vyhlasuje, že verejný charakter internetu a používanie elektronicky poskytovaných služieb môže byť spojené s rizikom prístupu neoprávnených osôb k údajom zákazníka a ich modifikácie, preto by zákazníci mali prijať vhodné technické opatrenia na minimalizáciu vyššie uvedených rizík. Mali by najmä používať antivírusový softvér a softvér na ochranu identity používateľov internetu. Predávajúci nikdy nepožiada zákazníka o poskytnutie hesla v akejkoľvek forme.
8. Nie je dovolené využívať prostriedky a funkcie internetového obchodu na to, aby zákazník mohol vykonávať činnosť, ktorá by poškodzovala záujmy predávajúceho, t. j. reklamnú činnosť pre iného podnikateľa alebo iný produkt; činnosť spočívajúcu v uverejňovaní obsahu, ktorý nemá nič spoločné s činnosťou predávajúceho; činnosť spočívajúcu v uverejňovaní nepravdivého alebo zavádzajúceho obsahu.
§ 3 Registrácia
1. Na vytvorenie zákazníckeho účtu sa zákazník musí bezplatne zaregistrovať.
2. Na zadanie objednávky v internetovom obchode nie je potrebná registrácia.
3. Na registráciu musí zákazník vyplniť registračný formulár poskytnutý predávajúcim na webovej stránke obchodu a vyplnený registračný formulár zaslať elektronicky predávajúcemu výberom príslušnej funkcie v registračnom formulári. Pri registrácii si zákazník nastaví osobné heslo.
4. Pri vypĺňaní registračného formulára má zákazník možnosť prečítať si Všeobecné obchodné podmienky a súhlasiť s ich obsahom zaškrtnutím príslušného políčka vo formulári.
5. Pri registrácii môže zákazník dobrovoľne súhlasiť so spracovaním svojich osobných údajov na marketingové účely zaškrtnutím príslušného políčka v registračnom formulári. V tomto prípade predávajúci jasne informuje o účele zhromažďovania osobných údajov zákazníka a o známych alebo očakávaných príjemcoch týchto údajov.
6. Súhlas zákazníka so spracovaním jeho osobných údajov na marketingové účely nie je podmienkou na uzavretie zmluvy s predávajúcim o elektronickom poskytovaní služby vedenia účtu zákazníka. Súhlas môže byť kedykoľvek odvolaný prostredníctvom príslušného vyhlásenia zákazníka adresovaného predávajúcemu. Vyhlásenie môže byť zaslané napríklad e-mailom na adresu predávajúceho.
7. Po odoslaní vyplneného registračného formulára zákazník okamžite dostane od predávajúceho potvrdenie o registrácii e-mailom na e-mailovú adresu uvedenú v registračnom formulári. V tomto okamihu je uzavretá zmluva o elektronickom poskytovaní služby správy zákazníckeho účtu a zákazník má možnosť pristupovať k svojmu zákazníckemu účtu a vykonávať zmeny údajov poskytnutých počas registrácie.
§ 4 Obstarávanie
1. Informácie uvedené na webovej stránke obchodu nepredstavujú ponuku predávajúceho v zmysle nemeckého občianskeho zákonníka, ale len výzvu zákazníkom na predloženie ponúk na uzavretie zmluvy.
2. Zákazník môže zadávať objednávky v internetovom obchode prostredníctvom webovej stránky obchodu alebo e-mailom 7 dní v týždni, 24 hodín denne.
3. Objednávky v internetovom obchode môže zákazník zadávať telefonicky v časoch a dňoch uvedených na webovej stránke obchodu.
4. Pri zadávaní objednávky prostredníctvom webovej stránky obchodu zákazník dokončí objednávku výberom tovaru alebo služieb, o ktoré má záujem. Tovar alebo služby sa pridajú do objednávky výberom možnosti „PRIDAŤ DO KOŠÍKA“ v rámci príslušného tovaru alebo služby na webovej stránke obchodu. Po skompletizovaní celej objednávky a určení typu doručenia a spôsobu platby v „KOŠÍKU“ zákazník uskutoční objednávku odoslaním objednávkového formulára predávajúcemu výberom tlačidla „Objednať a zaplatiť“ na webovej stránke obchodu. Zákazník bude vždy pred odoslaním objednávky predávajúcemu informovaný o celkovej cene vybraného tovaru alebo služby a doručenia, ako aj o prípadných ďalších nákladoch, ktoré bude musieť v súvislosti so zmluvou zaplatiť.
5. Zákazník, ktorý zadáva objednávku telefonicky, použije telefónne číslo uvedené predávajúcim na webovej stránke obchodu. Počas telefonického rozhovoru Zákazník uvedie Predávajúcemu názov tovaru/služby spomedzi tovarov/služieb na internetovej stránke Obchodu, množstvo tovaru/služby, ktoré si želá objednať, a upresní spôsob a adresu dodania a formu platby, ako aj uvedie podľa svojej voľby svoju e-mailovú adresu alebo korešpondenčnú adresu, aby Predávajúci mohol potvrdiť obsah navrhovanej zmluvy a potvrdiť objednávku - ak je zmluva medzi Zákazníkom a Predávajúcim uzatvorená. Predávajúci informuje zákazníka vždy počas telefonického rozhovoru o celkovej cene vybraného tovaru/služby a o celkových nákladoch na zvolený spôsob doručenia, ako aj o prípadných ďalších nákladoch, ktoré by zákazník musel zaplatiť v prípade uzavretia zmluvy.
6. Predávajúci potvrdí zákazníkovi obsah navrhovanej zmluvy, čo - podľa uváženia zákazníka - zaznamená na papieri alebo vo forme elektronickej správy, pričom k potvrdeniu dôjde pred uzavretím zmluvy.
7. Vyhlásenie zákazníka o uzavretí zmluvy, ktoré zákazník urobí po obdržaní potvrdenia od predávajúceho uvedeného v § 4.6, musí byť zaznamenané na papieri alebo inom trvalom nosiči.
8. Po telefonickom uzatvorení zmluvy predávajúci zašle na trvanlivom nosiči na e-mailovú alebo poštovú adresu uvedenú zákazníkom informácie, ktoré obsahujú potvrdenie o podmienkach zmluvy. Potvrdenie obsahuje najmä: identifikáciu tovaru/služieb, ktoré sú predmetom zmluvy, ich cenu, náklady na dodanie a informácie o všetkých ďalších nákladoch, ktoré musí zákazník v súvislosti so zmluvou zaplatiť.
9. Zákazník zadávajúci objednávku e-mailom ju odošle na e-mailovú adresu uvedenú predávajúcim na webovej stránke obchodu. V správe zaslanej Predávajúcemu Zákazník uvedie najmä: názov tovaru/služby a jeho množstvo spomedzi tovarov/služieb prezentovaných na webovej stránke Obchodu, ako aj svoje kontaktné údaje.
10. Po prijatí vyššie uvedenej e-mailovej správy zákazníka zašle predávajúci zákazníkovi e-mailom odpoveď, ktorá bude obsahovať registračné údaje zákazníka, cenu vybraného tovaru/služby, možné spôsoby platby a spôsob doručenia s ich nákladmi, ako aj informácie o prípadných ďalších platbách, ktoré má zákazník podľa zmluvy uhradiť. Správa obsahuje aj informáciu pre zákazníka, že uzatvorenie zmluvy zákazníkom prostredníctvom e-mailu znamená povinnosť zaplatiť za objednaný tovar/služby. Na základe informácií poskytnutých predávajúcim môže zákazník uskutočniť objednávku zaslaním e-mailovej správy predávajúcemu, v ktorej uvedie zvolený spôsob platby a spôsob doručenia.
11. Ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby, zákazník môže zaškrtnutím príslušného políčka v objednávkovom formulári súhlasiť s tým, aby predávajúci začal poskytovať službu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
12. Podanie objednávky predstavuje ponuku zákazníka predávajúcemu na uzavretie zmluvy.
13. Hneď po odoslaní objednávky predajca zašle potvrdenie objednávky na e-mailovú adresu, ktorú zákazník uviedol.
14. Po potvrdení odoslania objednávky zašle predávajúci na e-mailovú adresu uvedenú zákazníkom informáciu o prijatí objednávky na spracovanie. Informácia o prijatí objednávky na spracovanie je vyhlásením predávajúceho o prijatí ponuky v zmysle § 4 ods. 12 a zmluva je uzavretá jej doručením zákazníkovi.
15. Po uzavretí zmluvy predávajúci potvrdí zákazníkovi podmienky zmluvy ich zaslaním na trvanlivom nosiči na e-mailovú adresu zákazníka alebo písomne na adresu, ktorú zákazník uviedol pri registrácii alebo objednávke.
§ 5 Platby
1. Ceny na webovej stránke obchodu sú hrubé ceny a nezahŕňajú náklady na doručenie a iné náklady, ktoré musí zákazník zaplatiť v súvislosti so zmluvou a ktoré sú zákazníkovi oznámené pri výbere spôsobu doručenia a pri zadávaní objednávky.
2. Zákazník si môže vybrať nasledujúce spôsoby platby za objednaný tovar:
- Prevod na bankový účet predávajúceho (v tomto prípade sa spracovanie objednávky začne po tom, ako predávajúci zašle zákazníkovi potvrdenie o prijatí objednávky a suma bude pripísaná na bankový účet predávajúceho);
- Dobierka, platba dodávateľovi v čase dodania (v tomto prípade sa spracovanie objednávky začne po tom, ako predávajúci zašle zákazníkovi potvrdenie o prijatí objednávky);
- Osobná dobierka - platba v kancelárii predávajúceho (v tomto prípade sa objednávka vybaví ihneď po tom, ako predávajúci zašle zákazníkovi potvrdenie objednávky a tovar sa doručí do kancelárie predávajúceho).
3. Zákazník je povinný uhradiť sumu z uzatvorenej zmluvy do 7 pracovných dní, ak si zvolil formu zálohovej platby.
4. Ak zákazník neuhradí platbu v lehote stanovenej v obchodných podmienkach, predávajúci určí zákazníkovi odkladnú lehotu na zaplatenie a informuje ho o tom na trvanlivom nosiči. Informácia o dodatočnej lehote na zaplatenie musí obsahovať aj informáciu, že predávajúci odstúpi od zmluvy, ak táto lehota uplynie bez zaplatenia. Ak druhá lehota na zaplatenie uplynie neúčinne, predávajúci je povinný zaslať zákazníkovi vyhlásenie o odstúpení od zmluvy na trvanlivom nosiči v súlade s článkom 491 Občianskeho zákonníka.
§ 6 Doručenie
1. Predávajúci realizuje dodávku v Slovensko.
2. Der Verkäufer ist verpflichtet, die vertragsgegenständlichen Waren ohne Mängel zu liefern.
3. Doba dodania a vybavenia objednávky uvedená na stránke obchodu sa počíta v pracovných dňoch v zmysle §5.2 Všeobecných obchodných podmienok.
4. Objednaný tovar bude zákazníkovi doručený dodávateľom na adresu uvedenú v objednávkovom formulári.
5. V deň odoslania tovaru zákazníkovi bude na e-mailovú adresu zákazníka zaslaná informácia o potvrdení odoslania predávajúcim.
6. Zákazník je povinný skontrolovať doručený balík v čase a spôsobom obvyklým pre balíky určitého druhu. V prípade vady alebo poškodenia zásielky má zákazník právo poveriť zamestnanca dodávateľa vypracovaním zodpovedajúceho protokolu.
7. Predávajúci podľa uváženia zákazníka priloží k dodávke buď príjmový doklad alebo faktúru s DPH za dodaný tovar.
Aby mohol zákazník obdržať faktúru s DPH, musí pri nákupe prehlásiť, že tovar nakupuje ako podnikateľ (platiteľ dane). Toto vyhlásenie sa robí zaškrtnutím príslušného políčka na objednávkovom formulári pred odoslaním objednávky predávajúcemu.
8. V prípade neprítomnosti objednávateľa na adrese, ktorú objednávateľ uviedol ako dodaciu pri zadávaní objednávky, zamestnanec dodávateľa zanechá pohľadnicu alebo sa pokúsi objednávateľa telefonicky kontaktovať za účelom dohodnutia termínu, na ktorom bude objednávateľ prítomný . V prípade, že dodávateľ vráti objednaný tovar späť do internetového obchodu, predávajúci bude zákazníka kontaktovať emailom alebo telefonicky a dohodne si termín a cenu doručenia.
§ 7 Záruka pre podnikateľov
1. Predávajúci zabezpečuje, aby bol tovar dodaný bez vád. Predávajúci zodpovedá obchodníkovi, ak má tovar vady.
2. Ak má tovar chybu, obchodník môže:
- urobiť vyhlásenie o znížení ceny alebo odstúpiť od zmluvy, pokiaľ predávajúci bezodkladne a bez zbytočného obťažovania zákazníka vymení chybný tovar za bezvadný alebo neodstráni vadu.
Toto obmedzenie neplatí, ak už bol tovar predávajúcim vymenený alebo opravený alebo si predávajúci nesplnil povinnosť vymeniť tovar za bezvadný alebo vady odstrániť. Podnikateľ môže namiesto opravy navrhnutej predávajúcim požadovať výmenu tovaru za tovar bez vady alebo namiesto výmeny tovaru opravu vady, ak nie je možné alebo nemožné obnoviť stav podľa zmluvu spôsobom zvoleným podnikateľom Vyžadovať neprimerané náklady v porovnaní so spôsobom navrhovaným predávajúcim. Pri posudzovaní nadmerne vysokých nákladov treba brať do úvahy hodnotu tovaru bez vád, povahu a závažnosť zistenej vady a nepohodlie, ktorým by bol podnikateľ vystavený pri použití iného spôsobu plnenia.
- požadovať výmenu chybného tovaru za tovar bez vady alebo odstránenie vady. Predávajúci je povinný v primeranej lehote vymeniť vadný tovar za bezvadný alebo vadu odstrániť bez toho, aby to podnikateľovi spôsobilo neprimerané ťažkosti.
Predávajúci môže odmietnuť splniť požiadavku zákazníka, ak uvedenie chybného tovaru do súladu so zmluvou spôsobom zvoleným zákazníkom nie je možné alebo by si vyžadovalo nadmerné náklady v porovnaní s inými možnými spôsobmi uvedenia chybného tovaru do súladu. Náklady na opravu alebo výmenu znáša predávajúci.
3.Podnikateľ uplatňujúci záručné práva je povinný doručiť vadnú vec na adresu predávajúceho. Náklady na doručenie znáša predávajúci.
4. Predávajúci ručí v rámci záruky, ak sa vada materiálu zistí do dvoch rokov od dodania tovaru zákazníkovi. Nárok na odstránenie vady alebo výmenu tovaru za bezvadný zaniká uplynutím jedného roka, pričom táto lehota sa nemôže skončiť pred uplynutím lehoty podľa prvej vety. V tejto lehote môže zákazník odstúpiť od zmluvy pre vadu tovaru alebo urobiť vyhlásenie o znížení ceny. Ak zákazník požiadal o výmenu tovaru za tovar bez vady alebo odstránenie vady, lehota na odstúpenie od zmluvy alebo na uplatnenie zľavy začína plynúť neúspešným uplynutím lehoty na výmenu tovaru alebo na odstránenie vady.
5. Reklamácie týkajúce sa tovaru alebo plnenia zmluvy môže zákazník adresovať písomne na adresu predávajúceho.
6. Predávajúci je povinný odpovedať na reklamáciu Tovaru alebo plnenia zmluvy Zákazníkom do 14 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7. Zákazník môže predávajúcemu podať reklamáciu týkajúcu sa plnenia zmluvy, ktorej predmetom je Služba. Reklamáciu je možné zaslať napríklad elektronickou formou na adresu prodej@gazelt.cz. Zákazník by mal vo svojej reklamácii uviesť popis problému. Predávajúci reklamáciu bezodkladne, najneskôr však do 14 dní, preverí a poskytne zákazníkovi odpoveď.
8. Zákazník môže uplatniť u predávajúceho reklamáciu týkajúcu sa využívania bezplatných služieb poskytovaných predávajúcim elektronicky. Sťažnosť je možné podať elektronicky a zaslať na prodej@gazelt.cz. Podnikateľ by mal vo svojej reklamácii uviesť popis problému. Predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14 dní posúdi reklamáciu a dá podnikateľovi odpoveď.
§ 8 Záruka
1. Na tovar predávaný predávajúcim sa môže vzťahovať záruka poskytovaná výrobcom tovaru alebo predajcom.
2. Pri tovare, na ktorý sa vzťahuje záruka, budú informácie o existencii a obsahu záruky vždy uvedené na webovej stránke Obchodu.
§ 9 Nevyhovujúci tovar
Sťažnosti spotrebiteľov a podnikateľov so spotrebiteľskými právami
1. Tovar je v zhode so zmluvou, ak je aj naďalej v súlade so zmluvou, najmä:
- Popis, typ, množstvo, kvalita, úplnosť a funkčnosť, ako aj v prípade tovaru s digitálnymi prvkami kompatibilita, interoperabilita a dostupnosť aktualizácií;
- vhodnosť na konkrétny účel, na ktorý ju spotrebiteľ alebo spotrebiteľ oprávnený podnikateľ potrebuje, o čom spotrebiteľ alebo spotrebiteľ oprávnený podnikateľ oznámil predávajúcemu najneskôr pri uzatváraní zmluvy a ktorý predávajúci akceptoval.
2. Okrem toho, aby bol tovar považovaný za v súlade so zmluvou, musí spĺňať nasledujúce podmienky
- byť vhodný na účely, na ktoré sa tovar tohto druhu bežne používa, s prihliadnutím na platné zákony, technické normy alebo osvedčené postupy;
- sa vyskytuje v takom množstve a má také vlastnosti vrátane trvanlivosti a bezpečnosti a vo vzťahu k tovaru s digitálnymi prvkami aj funkčnosť a kompatibilitu, ktoré sú pre tovar tohto druhu typické a ktoré spotrebiteľ alebo obchodník so zreteľom na práva spotrebiteľa povaha tovaru a verejné vyhlásenia predávajúceho, jeho právnych predchodcov alebo osôb konajúcich v ich mene, najmä pri reklame alebo označovaní, pokiaľ predávajúci nepreukáže, že:
- nevedel a nemohol primerane vedieť o predmetnom verejnom uistení;
- pred dokončením verejnej zákazky bolo verejné uistenie opravené v podobe, v akej bolo dané, alebo porovnateľným spôsobom;
- Verejná záruka nemala žiadny vplyv na rozhodnutie spotrebiteľa alebo spotrebiteľom povereného podnikateľa uzavrieť zmluvu.
- sú dodávané s obalom, príslušenstvom a návodom, o ktorých doručení môže spotrebiteľ alebo obchodník s právami spotrebiteľa rozumne očakávať;
- byť v rovnakej kvalite ako vzorka alebo predloha, ktoré predávajúci poskytol spotrebiteľovi alebo obchodníkovi s právami spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy a zodpovedať popisu tejto vzorky alebo predlohy.
3. Predávajúci nezodpovedá za nesúlad tovaru v rozsahu uvedenom v § 9.2, ak spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorému boli pridelené práva spotrebiteľa, bol najneskôr pri uzatváraní zmluvy výslovne poučený o tom, že určitá vlastnosť tovar sa líši od požiadaviek v § 9.2 vyššie uvedených požiadaviek na nezhodu a výslovne a samostatne akceptoval absenciu určitej charakteristiky tovaru.
4. Predávajúci zodpovedá za nesúlad Tovaru so Zmluvou v dôsledku neodbornej inštalácie Tovaru, ak:
- bola vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť;
- nesprávna inštalácia vykonaná spotrebiteľom alebo obchodníkom s právami spotrebiteľa je spôsobená chybami v pokynoch poskytnutých obchodníkom alebo treťou stranou.
5. Predávajúci zodpovedá za nesúlad s Tovarom, ktorý existuje v čase dodania a ktorý sa prejaví v priebehu dvoch rokov od tohto dňa, pokiaľ doba životnosti Tovaru určená Predávajúcim, jeho právnymi predchodcami alebo osobami konajúcimi na jeho základe. meno je dlhšie. Ak sa nesúlad tovaru prejavil pred uplynutím dvoch rokov od dodania, má sa za to, že existoval už v čase dodania, pokiaľ sa nepreukáže opak alebo ak domnienku nemožno spájať s osobitnou povahou tovaru. tovaru alebo povahy nesúladu tovaru.
6. Predávajúci sa nemôže spoliehať na uplynutie lehoty uvedenej v § 9.5 na zistenie nezhody tovaru, ak túto nezhodu podvodne zatajil.
7. Ak tovar nie je v súlade so zmluvou, môže spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami spotrebiteľa požadovať jeho opravu alebo výmenu.
8.Predávajúci môže vykonať náhradnú dodávku, ak spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami požaduje opravu, alebo môže vykonať opravu, ak spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami požaduje náhradnú dodávku, ak je splnenie zmluvnej podmienky z dôvodu spotrebiteľa alebo Spôsob, ktorý zvolili podnikatelia so spotrebiteľskými právami, je nemožný alebo by pre predávajúceho predstavoval neprimerané náklady. Ak opravy a náhradná dodávka nie sú možné alebo sú pre predávajúceho spojené s neúmerne vysokými nákladmi, môže predávajúci odmietnuť uvedenie do stavu v súlade so zmluvou.
9. Pri posudzovaní neprimeranosti nákladov pre predávajúceho je potrebné vziať do úvahy všetky okolnosti prípadu, najmä závažnosť nesúladu tovaru, hodnotu tovaru v súlade so zmluvou a nadmerné nepohodlie. spotrebiteľovi alebo podnikateľovi v dôsledku zmeny povahy a spôsobu preukazovania zhody tovaru pre spotrebiteľa.
10. Predávajúci vykoná opravu alebo náhradnú dodávku v primeranej lehote odo dňa, keď bol predávajúcim informovaný o nesúlade spotrebiteľa alebo podnikateľa s právami spotrebiteľa, a to bez toho, aby to spotrebiteľovi alebo podnikateľovi spôsobilo neprimerané ťažkosti. s právami spotrebiteľa s prihliadnutím na špecifickú povahu tovaru a účel, na ktorý ho spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami nadobudol. Náklady na opravu alebo výmenu, najmä náklady na poštovné, dopravu, prácu a materiál, znáša predávajúci.
11. Spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami musí tovar určený na opravu alebo výmenu sprístupniť predávajúcemu. Predávajúci odoberá tovar od spotrebiteľa alebo podnikateľa so spotrebiteľskými právami na svoje náklady.
12. Ak bol tovar zmontovaný ešte pred zistením nesúladu tovaru, predávajúci musí tovar demontovať a po oprave alebo výmene ho znovu zložiť alebo to dať urobiť na vlastné náklady.
13. Spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorému prináležia spotrebiteľské práva, nie je povinný platiť za samotné používanie tovaru, ktorý je následne vymenený.
14. Ak tovar nie je v súlade so zmluvou, môže spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami spotrebiteľa urobiť vyhlásenie o znížení ceny alebo odstúpiť od zmluvy, ak:
- Predávajúci odmietol uviesť Tovar do súladu so Zmluvou v súlade s § 9.8;
- Predávajúci neuviedol Tovar do súladu so Zmluvou v súlade s § 9.10 až § 9.12 vyššie;
- nesúlad Tovaru so Zmluvou trvá aj vtedy, ak sa Predávajúci pokúsil uviesť Tovar do súladu so Zmluvou;
- nesúlad tovaru so zmluvou odôvodňuje zníženie ceny alebo odstúpenie od zmluvy bez toho, aby sa najskôr uplatnili opravné prostriedky uvedené v § 9.7 až § 9.12;
- z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností je zrejmé, že tovar neuvedie do súladu s právami spotrebiteľa v primeranej lehote alebo bez neprimeraných ťažkostí pre spotrebiteľa alebo obchodníka.
15. Predávajúci je povinný odpovedať na reklamáciu spotrebiteľa do 14 dní od jej doručenia.
16. Predávajúci vráti spotrebiteľovi alebo podnikateľovi-spotrebiteľovi dlžné sumy v dôsledku uplatnenia práva na zníženie ceny bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od doručenia vyhlásenia spotrebiteľa alebo podnikateľa-spotrebiteľa o znížení ceny.
17. Spotrebiteľ alebo podnikateľ s právami spotrebiteľa nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je nesúlad tovaru zanedbateľný. Nesúlad tovaru sa považuje za podstatný.
18. Ak sa nesúlad týka len časti tovaru dodávaného na základe zmluvy, môže spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami odstúpiť od zmluvy len v súvislosti s týmto tovarom a aj v súvislosti s iným tovarom, ktorý spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľom práva spolu s tovarom, ktorý je v rozpore so zmluvou, ak nemožno od spotrebiteľa alebo podnikateľa so spotrebiteľskými právami spravodlivo očakávať, že si ponechá len tovar, ktorý je v rozpore so zmluvou.
19. V prípade odstúpenia od zmluvy je spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami povinný bezodkladne vrátiť tovar predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci vráti spotrebiteľovi alebo podnikateľovi so spotrebiteľskými právami cenu bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od prevzatia tovaru alebo dokladu o jeho vrátení.
20. Predávajúci vráti cenu rovnakým spôsobom platby, aký používa spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami, pokiaľ spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia peňazí, ktorý sa na spotrebiteľa alebo podnikateľa so spotrebiteľskými právami nevzťahuje. spôsobené náklady na práva spotrebiteľa.
21. Predávajúci nevyužíva mimosúdne riešenie sporov v zmysle zákona zo dňa 23.09.2016 o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov.
§ 10 Odstúpenie od zmluvy na diaľku
1. Spotrebiteľ a podnikateľ s právami spotrebiteľa, ktorý uzavrel zmluvu na diaľku, môže odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez uvedenia dôvodu.
2. Lehota na odvolanie začína:
- ak ide o zmluvu, pri ktorej plnení predávajúci dodá tovar, pričom je povinný previesť vlastnícke právo k nemu - od okamihu, keď spotrebiteľ, podnikateľ s právami spotrebiteľa alebo ním určená tretia osoba, ktorá je tovar nepreberá dodávateľ;
- pri ostatných zmluvách odo dňa uzavretia zmluvy.
3. Spotrebiteľ a podnikateľ s právami spotrebiteľa môžu odstúpiť od zmluvy podaním vyhlásenia o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Toto vysvetlenie môže napr. B. zaslať písomne na adresu predávajúceho, t.j. h. na adresu: GUNGAN SPOLOČNOSŤ S RUČENÍM PREDAJCU, ul. Boczna 4/310 (50-502), Wroclaw, alebo emailom na adresu predávajúceho, t.j. h.: prodej@gazelt.cz.
4. V prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva považuje za neuzatvorenú.
5. Ak spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami oznámil odstúpenie od zmluvy skôr, ako predávajúci jeho ponuku prijal, ponuka už nie je záväzná.
6. Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi alebo podnikateľovi so spotrebiteľskými právami všetky platby, ktoré spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami uhradil bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od doručenia vyhlásenia o odstúpení od zmluvy.
7. Ak je predmetom zmluvy predaj tovaru, predávajúci môže zadržať vrátenie platieb prijatých od spotrebiteľa alebo podnikateľa-spotrebiteľa, kým mu nie je doručený tovar späť alebo kým spotrebiteľ alebo podnikateľ-spotrebiteľ nepreukáže, že že tovar vrátil, podľa toho, čo nastane skôr.
8. Ak si spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší a obvyklý druh doručenia ponúkaný predávajúcim, predávajúci nie je povinný spotrebiteľovi alebo podnikateľovi so spotrebiteľskými právami uhradiť za dodatočné náklady, ktoré spotrebiteľovi alebo podnikateľovi so spotrebiteľskými právami vznikli.
9. Spotrebiteľ a podnikateľ s právami spotrebiteľa sú povinní bezodkladne, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, vrátiť tovar predávajúcemu. Pre dodržanie lehoty stačí včas zaslať tovar na adresu predávajúceho.
10. V prípade odstúpenia od zmluvy znáša zákazník, ktorý je spotrebiteľom alebo podnikateľom s právami spotrebiteľa, iba priame náklady na vrátenie tovaru.
11. Ak tovar vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť obvyklou poštovou cestou, predávajúci na internetovej stránke obchodu informuje spotrebiteľa a podnikateľa s právami spotrebiteľa o nákladoch na vrátenie tovaru.
12. Spotrebiteľ a podnikateľ so spotrebiteľskými právami zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku použitia nad rámec potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
13. Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami, pokiaľ spotrebiteľ alebo podnikateľ so spotrebiteľskými právami výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia peňazí, ktorý spotrebiteľa alebo podnikateľa so spotrebiteľskými právami nebude stáť náklady. prináša so sebou.
14. Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na spotrebiteľa a podnikateľa so spotrebiteľskými právami v zmluvách o poskytovaní služieb, ak predávajúci poskytuje službu s výslovným súhlasom spotrebiteľa alebo podnikateľa so spotrebiteľskými právami, ktorý bol poučený o tom, že bude po poskytnutí služby poskytol predávajúci Strata práva na odstúpenie od zmluvy bola plne poskytnutá.
15. Spotrebiteľ a podnikateľ so spotrebiteľskými právami nemajú právo na odstúpenie od zmluvy pri zmluvách, v ktorých tovar nie je prefabrikát, ktorý bol vyrobený podľa špecifikácie spotrebiteľa alebo podnikateľa so spotrebiteľskými právami alebo ktorý je v súlade s predpismi na mieru. na osobné potreby spotrebiteľa.
§ 11 Bezplatné služby
1. Predávajúci ponúka zákazníkom bezplatne elektronické služby:
- Vedenie zákazníckeho účtu;
- Productanfrage;
- Newsletter;
- Kontaktný formulár.
2. Služby uvedené v § 11.1 sú poskytované 7 dní v týždni a 24 hodín denne.
3. Predávajúci si vyhradzuje právo zvoliť a zmeniť spôsob, formy, načasovanie a spôsob udelenia prístupu k vybraným uvedeným službám, o čom bude zákazníkov informovať spôsobom primeraným zmene Obchodných podmienok.
4. Z bezplatného kontaktného formulára sa môžete kedykoľvek odhlásiť a už nebudete predajcovi posielať dopyty.
5. Službu zasielania noviniek môže využiť každý zákazník, ktorý zadá svoju e-mailovú adresu do registračného formulára poskytnutého predávajúcim na internetovej stránke obchodu. Po odoslaní vyplneného registračného formulára dostane zákazník obratom emailom na emailovú adresu uvedenú v registračnom formulári aktivačný odkaz na potvrdenie prihlásenia sa na odber noviniek. Keď zákazník aktivuje odkaz, zmluva o poskytovaní newslettera sa uzatvára elektronicky.
6. Služba newslettera spočíva v tom, že Predávajúci odošle na e-mailovú adresu elektronickou formou správu s informáciami o nových produktoch alebo službách Predávajúceho. Newsletter zasiela predajca všetkým zákazníkom, ktorí si ho predplatili.
7. Každý newsletter adresovaný príslušným zákazníkom musí obsahovať najmä tieto údaje: údaje o odosielateľovi, vyplnené pole „predmet“ označujúce obsah vysielania, ako aj informácie o možnosti a spôsobe zasielania Odhlásenie z bezplatného odberu newsletter služba.
8. Zákazník sa môže kedykoľvek odhlásiť z odberu noviniek kliknutím na odkaz obsiahnutý v každom e-maile zaslanom v rámci služby newslettera a odhlásením sa z odberu noviniek.
9. Služba „Kontaktný formulár“ spočíva v odoslaní správy Predávajúcemu prostredníctvom formulára na webovej stránke Obchodu.
10. Služba Zákaznícky účet je dostupná po registrácii v súlade s pravidlami popísanými vo Všeobecných obchodných podmienkach a spočíva v tom, že Zákazníkovi je na webovej stránke Obchodu poskytnutý špeciálny panel, ktorý Zákazníkovi umožňuje zadať ním pri registrácii ním zadané údaje Zmena údajov a sledovať stav objednávok a históriu už dokončených objednávok.
11. Zákazník, ktorý sa zaregistroval, môže požiadať predávajúceho o vymazanie zákazníckeho účtu, pričom ak predávajúci požiada o vymazanie zákazníckeho účtu, môže byť vymazaný do 14 dní od žiadosti.
12. Predávajúci je oprávnený zablokovať prístup k zákazníckemu účtu a k bezplatným službám, ak zákazník koná v neprospech predávajúceho, t. j. predávajúci je oprávnený zablokovať prístup k zákazníckemu účtu a k bezplatným službám, ak zákazník koná v neprospech predávajúceho. na škodu iných objednávateľa, t.j. ak vykonáva reklamnú činnosť pre iného podnikateľa alebo na iný produkt, ak zverejňuje obsah, ktorý nesúvisí s činnosťou predávajúceho, ak zverejňuje nepravdivý alebo zavádzajúci obsah, ako aj ak objednávateľ na úkor ostatných zákazníkov koná, ak poruší zákon alebo ustanovenia Všeobecných obchodných podmienok a ak je zablokovanie prístupu k zákazníckemu účtu a k bezplatným službám oprávnené z bezpečnostných dôvodov, t.j. ak zákazník poruší bezpečnosť internetovej stránky obchodu alebo ak pácha ďalšie hackovanie vykonáva činnosti. Pozastavenie prístupu k Zákazníckemu účtu a Bezplatné služby z dôvodov uvedených vyššie bude trvať tak dlho, ako je potrebné na vyriešenie problému, ktorý je základom pre pozastavenie prístupu k Zákazníckemu účtu a Bezplatné služby. O zablokovaní prístupu k Zákazníckemu účtu a Bezplatné služby bude Predávajúci Zákazníka informovať emailom na adresu uvedenú Zákazníkom v registračnom formulári.
§ 12 Ochrana údajov
1. Zásady ochrany osobných údajov sú uvedené v Zásadách ochrany osobných údajov.
§ 13 Ukončenie zmluvy o poskytovaní bezplatnej elektronickej služby
1. Zákazník aj Predávajúci môžu vypovedať zmluvu o poskytovaní elektronických služieb kedykoľvek a bez uvedenia dôvodu, za predpokladu rešpektovania práv nadobudnutých druhou zmluvnou stranou pred ukončením uvedenej zmluvy a ustanovení uvedených nižšie.
2. Zákazník, ktorý vykonal registráciu, ukončí zmluvu o poskytovaní služieb elektronicky zaslaním zodpovedajúceho vyhlásenia o zámere predávajúcemu s použitím prostriedku komunikácie na diaľku, ktorý predávajúcemu umožní oboznámiť sa s vyhlásením vôle zákazníka.
3. Predávajúci ukončí zmluvu o poskytovaní elektronických služieb zaslaním zodpovedajúceho prejavu vôle zákazníkovi na emailovú adresu, ktorú zákazník uviedol pri registrácii.
§ 14 Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci zodpovedá za nesplnenie alebo nesprávne plnenie zmluvy, avšak v zmluvách so zákazníkmi, ktorí sú podnikateľmi, zodpovedá predávajúci len za úmyselnú škodu a v medziach skutočne vzniknutej škody zákazníkovi, ktorý je podnikateľom.
2. Obsah týchto Všeobecných obchodných podmienok je možné kedykoľvek zaznamenať vytlačením, uložením na disk alebo stiahnutím z webovej stránky Obchodu.
3. V prípade sporov v súvislosti s uzatvorenou zmluvou sa zmluvné strany budú snažiť o zmier. Na všetky spory vyplývajúce z týchto podmienok sa vzťahuje poľské právo.
4. Predávajúci informuje zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, o možnosti využitia mimosúdnych postupov pri riešení reklamácií a uplatňovaní nárokov. Pravidlá prístupu k týmto postupom sú k dispozícii na úradoch alebo na webových stránkach orgánov oprávnených riešiť spory mimosúdnou cestou. Môžu to byť najmä ombudsmani pre spotrebiteľov alebo krajské úrady obchodnej inšpekcie, ktorých zoznam je dostupný na webovej stránke Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa. Predávajúci upozorňuje, že na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Platforma pre online bolo zriadené riešenie sporov medzi spotrebiteľmi a spoločnosťami na úrovni EÚ (platforma OS).
5. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto podmienok. Všetky objednávky, ktoré Predávajúci prijme na plnenie pred dňom nadobudnutia účinnosti nových Všeobecných obchodných podmienok, budú realizované na základe Všeobecných obchodných podmienok platných v deň objednávky Zákazníka. Zmena Všeobecných obchodných podmienok nadobudne platnosť do 7 dní odo dňa zverejnenia na stránke Obchodu. O zmene obchodných podmienok bude predávajúci informovať zákazníka 7 dní pred účinnosťou nových obchodných podmienok prostredníctvom správy zaslanej emailom s odkazom na text zmenených obchodných podmienok. Ak Zákazník nebude akceptovať nové podmienky, je povinný o tom informovať Predávajúceho, čo povedie k ukončeniu zmluvy v súlade s ustanovením bodu 13 Podmienok.
6. Zmluvy s predávajúcim sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
7. Nariadenia vstupujú do platnosti 5. marca 2024.